maandag 16 maart 2015

Ziek, zwak en misselijk.


Vooral tijdens het wisselen van seizoenen vraagt mijn evenwichtsorgaan enige aandacht. Dat betekent een paar dagen/weken rustiger aan doen, niet te snel gaan liggen/zitten/opstaan. En hopen dat het snel weer overgaat.
Soms meent mijn maag zich er ook mee te moeten bemoeien. Dan betekent rustig aan doen; vooral blijven zitten waar je zit en verroer je niet. En als je toch de behoefte voelt om je te verroeren, houd dan vooral je hoofd rechtop.

Dus zat ik gisteren de hele dag stilletjes op de bank (gaan liggen was al een te grote, ingrijpende beweging voor mijn hoofd). Met een teiltje naast me (voor mijn maag). 
Dat zijn de dagen dat het jammer is dat er niemand is die even iets liefs zegt.
Dat zijn de dagen dat ik me zorgen maak over de opdrachten die deze week klaar moeten zijn.

Dankzij de verstelbare bedbodem heb ik halfzittend kunnen slapen.
En gelukkig schijnt vandaag het zonnetje, hebben mijn evenwicht en spijsvertering vrede gesloten en kan ik, zolang ik geen gekke dingen doe, mijn werk doen.
Mij hoor je vandaag niet meer klagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten