Echt, ik weet dat ik moet opruimen.
Daarbij speelt de gedachte dat na mijn overlijden niet mijn partner
mijn spullen ‘overneemt’, maar mijn familie mijn spullen moet opruimen, een
grote rol.
Af en toe word ik met de neus op de feiten gedrukt dat het opruimvoornemen
nog steeds niet verder is gekomen dan een voornemen.
Twee weken terug kreeg ik bericht dat de Belastingdienst een extra
controle uit wilde voeren. Niks aan de hand, elk jaar heb ik mijn administratie
op orde voor de belastingaangifte en de jaarrekening van mijn bedrijf.
Helaas is na het leggen van laminaat in mijn kantoor het opnieuw
inrichten niet afgemaakt. Mijn administratie is verdeeld over 2 kamers, 4
kasten en een scheepskist. En laat ik nou net op de ordner van het betreffende
jaar geen jaartal te hebben geschreven, met als gevolg dat de paniek toesloeg,
omdat die ordner niet te vinden leek.
Om een lang verhaal kort te houden: na anderhalve week stressen,
zoeken, bladeren, scannen en panikeren, (terwijl ik net een paar dagen ziek,
zwak en misselijk was) heeft gisteren de accountant alle benodigde papieren
mogen ontvangen. Zij handelt het verder met de Belastingdienst af, terwijl ik
mijn administratie weer wegleg en de uitkomst afwacht, in alle rust.
Denk ik.
Hoop ik.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten