dinsdag 27 november 2012

cultuur


Vandaag dankzij de NS niet in het museum beland dat ik graag wilde bezoeken. Tijdens de overstap in Amersfoort was verder reizen even niet mogelijk. Dus werden snel de plannen bijgesteld en werd het een dagje Amersfoort. Met een bezoekje aan het Mondriaan-huis. Er hangt vrijwel geen kunst van de man zelf, maar wel een goed overzicht van zijn leven. En helemaal boven in de zaal een chronologisch overzicht van zijn werken. Zo zie je mooi de vroege landschappen overgaan in zijn later bekende werk. Bij zijn jaren in Parijs zie je die overgang echt goed: geschilderde bomen en wat abstracter werk zijn zo bij elkaar opgehangen, dat je ziet dat de bomen de basis vormen voor zijn eerste abstractere werk. Er hangt ook werk van Bart van der Leck, wat ik persoonlijk interessanter vind dat het werk van Mondriaan. Zelfde kleuren, maar andere vormen en speelser. Ik ging er met een blij gevoel weg.
Omdat ik had verwacht laat thuis te komen, had ik gisteren al een chili gemaakt. Op het laatste moment toch maar wat tortilla’s er bij gepakt, chili op tortilla, oprollen en even in de oven. Normaal gesproken doe ik er sla en tomaten bij, maar sla had ik niet bij de hand, dus heb ik het bij Mexicaanse saus en zure room gehouden. En het was heerlijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten