maandag 31 december 2012

Bescheiden


Waarom probeer ik eigenlijk mijn koopgedrag zo rigoureus aan te pakken? Het draait voor mij niet puur om het geld. Hoewel mijn schommelende lage inkomen, dat niet wordt aangevuld met alimentatie, hierbij wel een grote rol speelt.
Zelfs in de tijd dat ik in goedbetaalde loondienst was, smeet ik mijn geld niet over de balk. Maar als je ruim voldoende geld hebt (en een ex die niet naar prijzen kijkt), kun je een miskoop, een misstap, een luxe wel dragen.
En hoewel ik, naar mijn idee, niet luxe leef, besef ik goed dat ik ook dingen gebruik en eet die niet direct nodig zijn. Dus eigenlijk wel een luxe zijn. Door superkritisch te kijken naar wat ik wil kopen en wat dat kost, neem ik eigenlijk mijn consumeergedrag weer onder de loep. 
Mijn bescheiden bijdrage aan de wereldwijde pogingen om minder van de aarde te vragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten