zaterdag 5 januari 2013

Knallen


Oud en nieuw ben ik goed doorgekomen.
Overdag oliebollen gebakken, zoals altijd. Volgens mij de beste die ik ooit heb gebakken. En ik bak ze al heel wat jaartjes.
’s Avonds heb ik wat gelezen, wat getwitterd en wat geWordFeud. Dat laatste ook met Ex. Om een uur of 10 heb ik als bericht meegestuurd dat het eigenlijk wel vreemd was: hij zat bij zijn neurotische groene blaadje oud en nieuw te ‘vieren’, maar tegelijkertijd met z’n oude Exin te WordFeuden. Hij heeft nog één woord gelegd en daarna bleef alleen mijn neef in een ver buitenland over als WF-tegenstander.
Na middernacht had ik het wel even te kwaad. Het idee dat hij met haar proostte op een nieuw jaar…
Voor de katten ben ik nog wat wakker gebleven, zij hebben het vuurwerkgeweld vrij goed doorstaan. Ondertussen ben ik naar de oudejaarsvoorstelling van Dolf Jansen gaan kijken, op internet. Al jaren geen cabaret meer gekeken, en vooral niet met oud en nieuw, maar deze was leuk. Ik heb hartelijk gelachen.
Al met al viel het wel mee. Een glaasje whisky en wat oliebollen. Een beetje verdriet, een beetje heimwee en een paar keer heel hard lachen. Mijn handen en ogen zijn ongeschonden het nieuwe jaar in gegaan en mijn gevoel voor humor is weer boven water. Nog een paar maanden en dan is het 1ste jaar voorbij, dan zijn de meeste ‘mijlpalen’ al een keer ‘voor het eerst sinds…’ voorbijgekomen. Langzaamaan keert normaliteit weer terug. Voor zover dat mogelijk is, bij mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten