maandag 17 december 2012

Zorgen


Hoe drukker in mijn hoofd, hoe minder ik schrijf. Terwijl schrijven vaak een goede manier is om dingen op een rijtje te zetten.
Vorige week met moeder en nicht van Ex dagje op stap geweest. Dat uitstapje was jaren geleden al afgesproken, maar er kwam telkens iets tussen. Het was een leuke dag. Het nichtje had ik al meerdere keren gezien, maar het was voor het eerst sinds ik gedumpt ben, dat ik zijn moeder zag.
Pas aan het eind, tijdens het eten, vertelde ze wat over Ex. Dat sluit aan bij wat ik al eerder had gehoord. Natuurlijk is het maar één kant van het verhaal, maar toch maak ik me zorgen. Want deze verhalen bevstigen mijn idee dat hij mensen uit zijn ‘oude leven’ buitensluit. Dus niet alleen mij.
Eigenlijk zou ik me daar niet druk over moeten maken. Maar tegelijkertijd is het wel een cruciaal punt in mijn overpeinzingen of ik het contact met hem wil behouden, of er echt een punt achter ga zetten. Want ik ben bang dat hij door zijn gedrag zijn oude basis helemaal van zich vervreemd. Ik wil niet dat hij straks met lege handen staat, als dit uiteindelijk toch niet het grote geluk brengt dat hij zoekt. En dat moet ik eindelijk eens afleren. Hij heeft gekozen voor haar geluk en welzijn, hij meende dat ik mezelf wel zou redden. Dat moet ik ook doen: voor mijn eigen leven en welzijn gaan. Hij redt zich wel. 
Hoop ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten