woensdag 12 december 2012

Op voorraad


Budget, boodschappen, het blijft puzzelen, zelfs voor iemand die al langer geen geld over de balk gooit.
Voor een neurotische controlfreak als ik is vooral voorraad een struikelblok. Ik kan goed dagenlang voor weinig geld eten, maar ik heb een bijna onbedwingbare neiging om voorraden aan te leggen. Vooral als iets in de aanbieding is. 
Aangezien ik toch mijn keukenkasten weer eens moet leegruimen en herinrichten, is dat een goede gelegenheid om te inventariseren wat ik nou precies in huis heb. En dan maar met voorraadlijsten gaan werken. Dat heb ik met de vriezer ook een tijd gedaan, maar die gewoonte is de afgelopen tijd weer verdwenen.
Vandaag eet ik uit de vriezer en had dus geen boodschappen hoeven doen. Toch ben ik de supermarkt in gedoken, met het oog op de feestdagen. Elk jaar bak ik zelf oliebollen, daarom heb ik nu alvast mijn voorraad rozijnen en krenten aangevuld. Terwijl er volgens mij nog genoeg in de kast ligt. Hier moet ik toch eens wat aan doen. Is weer eens wat anders dan me druk maken om Scheiding 3.0.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten