maandag 24 december 2012

Kerst


En wat doe ik met de kerst? Ik ga beide dagen gezellig ergens eten. Ik moest wel even goed nadenken, na de eerste uitnodiging. Gewoon thuis zijn, samen met de katten, is een aantrekkelijk idee. En ik wil niet beschouwd worden als het ‘zielige, gescheiden vrouwtje dat we met kerst niet alleen kunnen laten zitten’. Maar dat is natuurlijk mijn fantasie die met dat soort kreten komt. Zo zijn de uitnodigingen niet bedoeld. Denk ik. Hoop ik. :-)
Het worden geen banketten, maar gewoon samen zijn, samen koken, kletsen en blij zijn met elkaar, hoe cliché dat ook klinkt. Tijdens Scheiding 3.0 heb ik weer gemerkt hoe fijn het is om een relatief grote familie te hebben. Nu we in deze periode binnen de steeds groter wordende familie met zowel  (nieuw) leven als (naderende) dood te maken hebben, wordt voor mij simpel samen zijn steeds belangrijker.
Verder kan het gebeuren dat in een verloren uurtje wat wordt gesjogd en/of wat gewerkt. Maar nog meer verheug ik me op de verloren uurtjes in de trein, er ligt al weken een boek op me te wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten