vrijdag 31 mei 2013

een goed gesprek


Na ruim een jaar zijn de grootste boosheid en het scherpste verdriet een stuk minder. Ik ga verder, trek mijn eigen plan, heb weer plezier, kom tot rust. Toch worden er nog steeds vele gesprekken gevoerd, in mijn hoofd. En dat blijft energie vreten. 
Misschien moet inderdaad alles één keer helemaal uitgesproken worden. Misschien dat dan die gesprekken in mijn hoofd ophouden.
Een gesprek met Ex is wel het laatste wat ik wil. De kans is groot dat het toch een gesprek vol verwijten wordt. Die na ruim een jaar geen zin meer hebben. Die achterhaald zijn. Die misschien niet (meer) terecht zijn.
Wat voor zin heeft het om te vertellen dat ik me afvraag of ik hem ooit écht heb gekend.
Wat voor zin heeft het om te vertellen dat ik me afvraag of hij ooit écht van me heeft gehouden.
Wat voor zin heeft het om te vertellen dat ik me afvraag of ik bepaalde dingen niet heb gezien of niet wilde zien? 
Na ruim een jaar is de informatie verouderd, zijn de mensen veranderd, ziet de wereld er heel anders uit.
Tijd voor de gesprekken in mijn hoofd om een andere locatie te zoeken. Of nog beter: er een punt achter te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten