woensdag 29 mei 2013

Waarheen


Heb je zitten zwoegen op een blog, besluit je bij nader inzien om hem maar niet te plaatsen. Omdat je twijfelt aan de inhoud, de relevantie, het aanspreken, bloggen in het algemeen, naam van het weblog…
Ik schrijf.
Ik schrijf te weinig.
Ik schrijf te onregelmatig.
Ik schrijf niet alleen over scheiden.

Voor mij is schrijven een manier om dingen op een rijtje te zetten, te overdenken en soms helpt het me aan nieuwe inzichten. Vaak heb ik een onderwerp in gedachten en weet ik wat ik er over wil schrijven, maar na een uurtje blijk ik over iets heel anders te hebben geschreven. Want ik vind dat ik een onderwerp moet inleiden, waarom wil ik het daar over hebben, hoe kom ik op het idee? Maar die inleidingen zijn vaak te lang en leiden ook vaak af van de kern, het ‘doel’ van het schrijven. En tijdens het inleiden sla ik ook vaak een zijweg in, waar ik niet meer van wegkom. Met als resultaat iets heel anders dan in mijn hoofd zat toen ik begon.
Momenteel ben ik bezig met het opnieuw inrichten van mijn leven. Dit is mijn 2de vakantieweek en voor mijn doen ben ik heel lui geweest. Deze week wil ik nog wel een aantal klusjes doen, vooral administratief, die ik steeds weer voor me uit schuif. Volgens mij zorgt een sterk uitgedund ‘to do’-lijstje voor een overzichtelijker geest. Na een jaar zoek ik nog steeds een balans tussen werk, ontspanning en inspanning ter ontspanning. Daarbij hoort ook, voor mij, de twijfels over het weblog en wat ik er nu eigenlijk mee wil en ga doen.
Wordt vervolgd.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten