donderdag 21 februari 2013

Houden van


Vanochtend las ik op Twitter een 'spreuk' over houden van iemand om wie hij/zij is, niet om wie je denkt dat hij/zij is. Toen drong het tot me door dat ik van Ex heb gehouden om wie ik dacht dat hij was. Daarom was vorig jaar de teleurstelling natuurlijk zo groot. Ik vertrouwde erop dat hij eerlijk zou zijn. Maar terugblikkend heeft hij alles aangepakt op zijn eigen manier, eigenlijk was zijn gedrag niet zo afwijkend. Alleen was ik zo dom/naïef/arrogant om te denken dat onze relatie genoeg voor hem betekende, dat hij, in tegenstelling tot zijn normale gedrag, mij wel met respect zou behandelen, in plaats van de onverschilligheid en minachting die hij over heeft voor mensen die hem niet meer interesseren.
Ik heb hem al maanden niet meer echt gesproken, ik weet niet wat hij allemaal doet en niet doet. Dus kan ik ook niet van hem houden om wie hij is, want ik weet niet meer wie hij is. En dat zou genoeg moeten zijn om hem los te kunnen laten. Schreef zij hoopvol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten