dinsdag 13 november 2012

Speculaas


Bloemkool in de aanbieding kon ik niet weerstaan. Voor een alleenstaande betekent dat de rest van de week bloemkool eten, in verschillende recepten. Nee, je hebt gelijk, ik kan ook nog wat blancheren en invriezen. Maar mijn vriezer is al behoorlijk vol.
Gisteren gewoon gekookte bloemkool met wat geraspte kaas even in de oven, waar de aardappels al lagen te bakken. Vandaag wordt een aloud recept van stal gehaald voor een ovenschotel bloemkool-stroganoff. Daarna wordt het hoog tijd voor een andere groente.
Ik heb dit weekend het stof van mijn vacuümverpakker geblazen. Die wil ik weer meer gaan gebruiken, vooral voor de kleine porties vlees die ik invries. Die platte vacuümpakjes zijn makkelijk stapelbaar.  Zo hoop ik wat meer ruimte te creëren. Niet om die ruimte weer vol te proppen, maar met iets meer ruimte heb ik meer zicht op wat er in de vriezer zit.
Dan nu nog een foto van het resultaat van mijn proef ‘speculaasjes bakken’. Niet geheel geslaagd, maar het was ook de eerste keer dat ik speculaasplanken gebruikte en dat ging niet zo makkelijk als ik had gehoopt. Gewoon een recept uit een Wannée-kookboek uit de jaren 50.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten