woensdag 14 november 2012

Museum


Deze vrije week was eigenlijk bedoeld om mijn administratie op orde te krijgen (gelukt), een soort werkrooster te maken (nog niet gelukt) en rustig aan te doen (gelukt). 
Een werkrooster lijkt me noodzakelijk, omdat ik in gedachten heel veel (kleine) klussen heb liggen waar ik maar niet aan toe kom. Tijdens werkweken laat ik mijn werk voorgaan, er moet immer brood op de plank. Maar ik wil mijn studie weer oppakken, die door de scheiding heel ver op de achtergrond is gekomen. Ik wil meer lezen, zowel boeken als weblogs. Ik wil meer ondernemen, zowel museumbezoek, als familiebezoek, als vrijwilligerswerk, als gewoon leuke dingen.
Vandaag ga ik naar het Gemeentemuseum in Den Haag. Het laatste bezoek was een half jaar geleden. Op m’n verjaardag. Op de dag dat Ex het huurcontract voor zijn nieuwe woning tekende. Die dag had ik, tegen mijn gewoonte in, mijn mobiel aan staan. Die ik ook nog beantwoordde, toen mijn broer belde. Waarna ik huilend en pratend van zaal naar zaal naar toilet liep, vooral om niemand te storen, maar ook om mijn tranen te verbergen voor de schoolklas die er net rondliep en die me tot in het toilet achtervolgde.
Dat doen we vandaag dus anders, dat moge duidelijk zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten