maandag 26 november 2012

Niet geschikt voor publicatie


Niet al mijn gerechten zien er smakelijk uit op het gevoelige geheugenkaartje. Soms zijn de onaantrekkelijk uitziende gerechten verschrikkelijk lekker. Maar tegen de tijd dat mijn smaakpapillen me daarvan hebben overtuigd, is er niks meer over om te fotograferen.
Het blijft aanmodderen met koken voor 1 persoon.  Hoewel het vaak toch ook wel lukt. Misschien moet ik eens niet zo onzeker doen. Trouwens, wie moet hier nu allemaal van smikkelen? Juist, ja, ik.
Vandaag had ik de tajine uit de kast gehaald voor een simpel tajine-gerecht met kip en aubergine, maar terwijl ik de voorbereidingen tref, vallen twee dingen op. Het blik chilibonen dat ik vanochtend met korting heb gekocht, blijkt een blik kikkererwten te zijn. Oké, die kikkererwten kunnen in een ander gerecht dan de chili voor morgen, wat ik voor ogen had. Ik had nog een blik bonen staan voor de chili, dus die kan ik straks alvast maken voor morgen.
Terwijl ik met de blikken erwten en bonen aan het goochelen was, vielen de twee bakjes boemboe uit de kast, die ik een tijd geleden had aangeschaft toen ze in de aanbieding waren. (ja, ik koop veel met korting!) Een van de bakjes ik kapot en ik weet niet hoe lang dat houdbaar is na opening. Dus improviseren. Kip paniki (what’s in a name?) gaat zo in de tajine, want een stoofpot is een stoofpot. Aubergine erbij, rijst, misschien dat ik nog iets vind.
Ondertussen maak ik wat chili voor morgen.
En daarna zien we wel weer verder

Later: Zeg nou zelf, niet het uiterlijk van een culinair hoogstandje. Maar het was wel heel lekker. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten