zondag 23 juni 2013

Verwarrend


Net getelefoneerd met Ex. Zakelijk.
Dan vraag je toch even hoe het gaat. En wordt jou gevraagd hoe het gaat.
En dan begin ik te brabbelen, onzin uit te kramen, dingen te zeggen die nergens op slaan.
Waarom raak ik van de leg als ik hem spreek? Het is vreemd, en tegelijk zo vertrouwd. Maar wat kun je nu wel en niet vragen/zeggen/vertellen?  En als ik dat niet weet, komt er bijna alleen onzin uit, wat nergens over gaat.
Natuurlijk speelt de gedachte mee dat z’n Neurotische Groene Blaadje mee zou kunnen luisteren. Dat voelt niet vrij. Maar ook de wetenschap dat hij mij uit zijn leven heeft gegooid, dus waarom zou ik hem iets over mijn leven vertellen.
Op sommige momenten denk ik even dat ik praat met de man die ik dacht dat hij was. De mens die hij voordeed te zijn. Degene die ik mis. Maar dan realiseer ik me weer hoe hij vorig jaar was, wat hij vorig jaar deed, dan realiseer ik me dat ik praat met iemand die ik, bij nader inzien, niet mag/vertrouw/respecteer.
En dat is verwarrend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten