maandag 21 oktober 2013

Hikken


Gisteravond met een zus gepraat over klussen (niet) doen en uitstelgedrag. Zij bekende bepaalde klussen steeds weer uit te stellen omdat ze er gewoon geen zin in heeft. Die klussen ken ik ook,  bijvoorbeeld de administratie, terwijl ik gisteren in een uurtje alle (digitale) papieren had uitgezocht, opgeslagen en weggeborgen. Waar heb je het dan over.
Mijn “tegenaan-hik-klus” van deze week is mijn laptop opkalefateren. Al maanden krijg ik geen automatische updates en dat begint zich te wreken. Het leek opgelost, maar helaas, nu zal toch echt een mannetje Windows opnieuw moeten installeren.
Ik kan dat eigenlijk wel zelf, maar als het misgaat, is het fijn iemand in de buurt te hebben. Iemand die me dan een schouderklopje geeft en me verzekert dat het heus wel meevalt. Waarna ik hyperventilerend in de keuken thee/koffie ga zetten, terwijl hij als reddende engel alles oplost.
Een paar weken geleden had ik al de nodige back-ups gemaakt, die bijna continu worden bijgewerkt. De dvd’s, instructieboekjes, inlogcodes, productcodes en wat je verder nog nodig hebt voor het opnieuw installeren van allerlei programma’s heb ik nog steeds niet opgeruimd (gevalletje uitstelgedrag), dus die liggen klaar voor gebruik.
Dus waar hik ik nou tegenaan? Het is een klus waarbij problemen kunnen optreden, maar die net zo makkelijk zonder enig probleem verloopt. En voor die problemen komt dat mannetje dus. En als het technisch helemaal misgaat, heb ik altijd de foto’s nog (lees: back-ups).  Dus: niet zeuren, mannetje bellen en afspraak maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten