maandag 30 juli 2012

werkschema


Afgelopen weekend minder gedaan dan ik me had voorgenomen. Maar tegelijkertijd vind ik dat ik af en toe niet zo streng moet zijn voor mezelf. Rust is ook een schone zaak. Een paar uurtjes met de planten en kruiden spelen was leuk en nuttig, hoewel dat niet op de lijst stond. De hoop op een bloeiend en groeiend kruidentuintje heb ik nog niet opgegeven.
Wat staat er op mijn lijstje met dingen die ik nog moet doen?
Administratieve zaken, zoals nieuwe verzekeringen.
Gordijnen op maat maken. De oude zijn te lang en iedereen begint maar over het vervangen van de gordijnen, die mijn schoonmoeder 16 jaar geleden voor haar zoon maakte, voor zijn eerste, echte eigen huis.
Keukenkast leegruimen. Een lekker diepe kast die al jaren schreeuwt om planken aan de muur. Verder dan kijken kwam Ex niet. We hebben het er wel eens uitgebreid over gehad, maar tegen de tijd dat ik de maten had opgenomen, zat hij weer achter zijn computer met zijn twitterharem te kletsen.  De bedoeling was dat ik hem zou meesleuren naar de doe-het-zelfzaak, maar dan was ik al weer zo nijdig, dat het voor mij ook niet meer hoefde. Zo ligt er ook al jaren een lijstje met actiepunten die hij met de verhuurder zou opnemen om te laten verhelpen.  O nee, dat lijstje heb ik in een doos met zijn papieren gestopt. Als herinnering.  Maar goed, over een paar weken komen hulptroepen voor de keuken: schoonmaken, schilderklaar maken en planken in de kast. Dan hoeven alleen nog maar de douche en wc te worden gedaan, niet zo dringend.
Werkkamer inrichten. Voor het schilderwerk heb ik alle kasten leeggehaald. Ze zijn wel al weer half gevuld, maar nu de rest nog. Plus dat ik niet alles kan vinden, want een deel zit nog in dozen, wat weer ergernis oplevert en daar moeten we ook maar eens van af.
Gisteren heb ik geprobeerd vruchtenijslolly’s  te maken, appel - sinaasappel. Voor een eerste poging niet slecht. Ze waren nog niet helemaal goed bevroren, dus heb ik ze in stukken uit de houder gehaald.
Bij de sla had ik duidelijk last van weinig inzicht in de hoeveelheid. Tegen de tijd dat de sla, avocado en paprika in het bakje zaten, was er geen plek meer voor de tomaat. De salade was minder fleurig dan de bedoeling was, maar niet minder lekker.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten