donderdag 20 maart 2014

Plannen


Gisteren was weer een dag klussen en opruimen bij een ander, terwijl de kamers hier schreeuwen om aandacht. Die langverwachte schoonmaak komt er maar niet van. Op zich is wel te overzien wat er moet gebeuren, maar een begin maken, dat lijkt een enorm probleem. En zonder begin kom je nergens. Dus pakken we het indirect aan.

Plan: laminaat leggen in mijn kantoor. Dat lukt me niet in m’n eentje, dus wordt binnenkort contact gelegd met een klusvrouw.

Doel: tweeledig.
1          investeren in eigen bedrijf. Nodig voor de bedrijfsvoering, maar ook gunstig voor aangifte omzetbelasting, die over 2013 schrikbarend hoog is uitgevallen. Een jaar waarin niks is geïnvesteerd.
 2         kantoor leegruimen. En dan eindelijk alle ordners en dozen uitpluizen, veel weggooien en weinig houden. Is de bedoeling.

Hopelijk is er daarna nog voldoende energie en inzet voor de aanpak van de overige ruimtes. 
En dan moet ik ook nog bedenken hoe ik alles opgeruimd houd. Maar dat 'probleem' is natuurlijk niet aan de orde zolang mijn humeur het enige hier is dat opgeruimd is. 
Meestal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten