vrijdag 1 juni 2012

Vakantiegevoel, een beetje


Vanochtend vertrokken uit een chaotisch huis vol verhuisdozen. Als ik morgen thuiskom, is hij in zijn huis. Vandaag is er in zijn huis geklust, morgen gaan de grote stukken en zoveel mogelijk dozen over. En kom ik thuis in een half leeg huis. En dan gaat het allemaal echt beginnen.
Ik heb hem gisteren een afscheidscadeau gegeven, met een brief erbij. Die brief was ik weken geleden in gedachten begonnen, een heel boze, verdrietige en verwijtende brief. De afgelopen weken heeft hij hard gewerkt om te blijven communiceren – had hij dat nou maar tijdens onze relatie gedaan – en de bittere toon is verdwenen, de verwijten heb ik al eens uitgesproken. Hoewel er hier en daar een sneertje verborgen zat, die hij ook vast wel gelezen heeft, is het een lieve brief geworden.
Cadeaus, dat is onderdeel van Scheiden 3.0, wat mij betreft. Hij had eerder deze week ook al cadeautjes met een paar woorden op een visitekaartje. Nou ja, ik ben nou eenmaal langer van stof (6 kantjes briefpapier). Twee dvd’s met films die we samen hebben gezien. En een boek “vrouw zijn, hoe doe je dat?” van Caitlin Moran. In eerste instantie had ik mijn twijfels over de titel. Maar na het lezen van de achterflap, zag ik het als een soort verplichte literatuur in het proces mijn leven vorm te geven. Een feministisch manifest. Persoonlijk ben ik afgeknapt op het feminisme, maar haar benadering spreekt toch weer aan. Waarschijnlijk omdat ze net als ik het dichter bij huis zoekt en daar wil aanpakken.
Ik mag een nachtje logeren in een vakantiehuisje. Het zonnetje schijnt nog wel, maar het is niet echt warm meer. Ik heb vanmiddag bijna alleen maar geslapen. Slapen gaat me de laatste nachten vrij goed af. Na bijna 7 weken onrustig slapen, dommelen, na een uurtje uit bed kruipen en op de bank gaan liggen woelen, heb ik deze week een keer doorgeslapen. Toen was ik alleen. Afgelopen nacht was ex er weer, maar toch heb ik nu ook weer redelijk doorgeslapen. Zou mooi zijn als ik ’s nachts wat meer rust krijg, soms val ik achter mijn computer in slaap. Dan is het maar goed dat ik als freelancer thuis werk.
Ik ga zo nog een glaasje wijn nemen, of een kopje thee. Morgen een lange fietstocht, daarna wat eten met de eigenaren van dit vakantiehuisje en op naar huis. Het halflege huis. MIJN huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten