zondag 29 december 2013

Old rebel


En hoe is de feestavond verlopen?
Gezellig.
En hoe smaakten de koekjes?
Volgens een jaargenoot waren ze lekker. Een derdejaars had dezelfde koekjes meegenomen, uit een pak, allemaal even groot en dun. Zo kregen mijn dikke, niet uniforme, zelfgebakken koekjes een rustieke uitstraling.
Toevallig kwam ik vrijwel tegelijk met mijn eerder genoemde klasgenoot aan. Ik stelde me aan iedereen voor (er waren er nog maar weinig), hij volgde mijn voorbeeld. Daarmee werd (voor mij) het ijs gebroken en al snel was iedereen bezig met het uitstallen van etenswaren en gezellig kletsen. De groep derdejaars die later binnenkwam, gedroeg zich direct al als groep binnen een groep, wat (voor mij) minder uitnodigt tot direct contact leggen.
Voor mij is het niet vanzelfsprekend om onbevangen een groep tegemoet te treden, het blijft tobben. Wel groeit het besef dat ik doe wat ik doe, omdat ik ben wie ik ben. Tegelijkertijd verdwijnt langzaam de drang om datgene te doen en te laten, waarvan ik denk dat anderen willen dat ik dat doe en laat. Op de manier zoals zij dat willen.
Als u begrijpt wat ik bedoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten