vrijdag 1 november 2013

Eerst dit


Het moeilijke van dagen zonder deadline is dat er genoeg te doen is, maar waar begin je, wat moet per se nu gebeuren, wat kan even wachten.
In huis is vrijwel altijd genoeg te doen. De droom van een opgeruimd huis is nog steeds aanwezig. Plus de huishoudelijke klusjes, natuurlijk.
Daarnaast zijn er ook nog de kleinere, zakelijke klusjes die vaak worden bewaard voor een dag dat er voldoende tijd voor is. En op die dag, vandaag dus, is het moeilijk kiezen wat eerst moet en wat wel weer een weekje kan worden uitgesteld. Waarna ik de rest van de week zit te bedenken dat ik die klus eigenlijk toch had moeten doen en mezelf afvraag waarom ik zo veel dingen uitstel.
En dan is het nog de bedoeling dat er elke avond wat tijd wordt besteed aan de cursus. Dat zou vandaag overdag ook kunnen, maar zoals we weten is er vandaag al genoeg te doen.
En laten we vooral niet vergeten dat een dag zonder deadlines een semivrije dag is, er is tijd en ruimte voor leuke dingen.
Meestal ben ik meer tijd met bedenken wat ik moet doen, in welke volgorde het allemaal moet gebeuren, dan met de eigenlijke klusjes.
Laten we het vandaag eens anders aanpakken, vandaag wordt de kookwekker gezet. Als eerste komt een uurtje controleren of alle teruggeplaatste back-ups wel goed zijn overgezet. Gisteren bleken een paar mappen met foto’s niet op laptop te zijn teruggezet. Vervelend klusje, maar moet wel gebeuren. Anders ben ik elke dag uren kwijt bedenken dat het moet gebeuren, maar het is zo’n vervelend klusje, wat als dat de enige map die niet goed is overgezet, dan verspil ik een hoop tijd, maar als het niet de enige is… En ondertussen blijf ik het maar uitstellen.
Daarna boodschappen doen en/of kringloopwinkel bezoeken. Waarna de kookwekker weer wordt gezet voor een uurtje bureau opruimen = in-bakje legen, administratie bijwerken, papieren ordenen.
Dan ga ik nu aan mijn eerste taak beginnen: kookwekker pakken.
Of zal ik eerst snel wat koffie zetten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten