maandag 19 januari 2015

Orde of chaos


Voor een gescheiden zzp-er zonder vast inkomen en zonder alimentatie, maar met een van nature zorgelijk inborst, zijn dit ‘gouden’ tijden.
En toch is de waan van de dag minder somber dan je zou denken naar aanleiding van bovenstaande regel. Er komt geld binnen, er is een bescheiden buffer en de grote rekeningen van dit jaar lijken betaald te kunnen worden, zonder dat faillissement hoeft worden aangevraagd (afkloppen!).
Daarnaast zijn het ook bewuste keuzes: goedbetaalde baan opzeggen voor onzekere inkomsten als zzp-er en geen alimentatie eisen.
Soms vraag ik me af of mijn ‘stoere’ opstelling in dezen wel opweegt tegen de zorgen en de onzekerheid. Tot opeens het besef doordringt dat ik in financieel en materieel opzicht flink heb ingeleverd, maar ik me nu omringd weet door familie en vrienden die van me houden, er voor me zijn maar vooral meer geborgenheid bieden dan ik in 15 jaar ‘relatie’ heb ervaren.
Met zo’n basis moet het toch eindelijk kunnen lukken: chaos in hoofd en huis ordenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten